mandag 5. mars 2012

Trøndelagsdagbok

Sitter på toget fra Verdal'n til Trondheim på vei til konferansen "Kultur på nett 2012", og tenker tilbake på Trøndelagshelga. Den har vært full av inntrykk og spesielle øyeblikk. Helga starta alldeles utmerket med besøk hos Ingrid; hjemmelaga kyllingsalat, taxfreerødvin, jenteprat og en tur til Cafe Løkka. Der endte en gjeng opp med å diskutere hva som er forskjellen på en grateng og noe som er gratinert, samt hva som er tillatt å ha i barskapet i chesterfieldbiblioteket. (Forslag mottas med takk!) Lørdagen starta jeg med en mimretur i vårsola på egenhånd i Bartebyens gater, før jeg møtte Silje som skulle prøve brudekjole. Stas å være forlover! Servicen på Agape var alldeles utmerket. Frøken Frue har mye å gå på.. Mange brudekjoler og rørte tårer i øyekroken senere, satt vi på nyåpnede Annas Cafe på Bakklandet og spiste grønnsakssuppe. Deilig mat og lun atmosfære. Etterpå tok jeg turen til St.Olavs for å hilse på en nyfødt nydelig bitteliten Linus. Gratulerer Til Tonje, Christoffer og Lukas! Gleder meg til å bli bedre kjent med Linuslille. Lørdagskvelden tilbrakte jeg i min barndoms dal, Trones (riktignok på Sørsida) sammen med Stine som var på visitt fra Stockholm. Perfect timing. Stine diska opp med indrefilet og rødvin, og stemningen var upåklagelig. Søndagen var satt av til å sove lenge og deretter til familiekos. Tur langs standpromenaden anbefales, nå er det ikke så langt fra tørt der. Og fikk dere med dere premiæren på TV2s "Til bords med fienden"?Program med mening. Etter ei fin helg, blir det godt å komme hjem til Grimstad også! Men jeg tror Aamund Larvik har rett når han synger: "Og skoill du nu vårrå født her ein plass i Trøndelag, da veit vi at din skjebne var i go'lag denne dag". ("Trivelige Trøndelag")


Bryggerekka sett fra Gamle bybro. Foro: privat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar