torsdag 23. februar 2012

Stillevogn

Jeg elsker det faktum at NSB opererer med stillevogn. I dag, derimot, sitter jeg på en stillevogn på vei mot Lilyhammer (har dere sett serien, foresten? Veldig artig, onsdager kl 21.40 på nrk1 eller nett tv) og er over gjennomsnittet skravvlesjuk... Prøvde meg på en liten hviskekommentar til min kollega på andre siden av midtgangen, men ble regelrett satt på plass av den fine fruen på siden av meg. Hun fikk dårlig samvittighet (eller ville forsikre seg om fullstendig arbeidsro til å lese nav-brosjyren sin?)og har nå gitt meg et blad jeg kan lese i: amerikanske Country Living.(Kanskje hun syntes jeg trengte å lese om fred og ro på landet?) Jeg tok iallefall pliktskyldig og samvittighetsfull imot bladet, og finner det faktisk temmelig inspirerende! Jeg har lært at "the casserole makes a comeback" og at det er in å lage møbler av verktøy. Og mens toget ruller videre mot OL-byen, leser jeg videre, er stille så klart, og lurer på om Giovanni Henriksens Club Flamingo finnes på ordentlig. Ha en fin og selvrealiserende dag, venner:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar